2014. december 14., vasárnap

Tales From Beyond: Így szeretnénk a világ uralmát átvenni!

Új album szaga csapot meg a Tales From Beyond háza tájáról ennek apropóján kerestem fel Deák Árpátod,és faggattam.


-Honnan jöttél, mikor kezdtél zenélni, mely zenekarokból ismerhetünk téged?

-Göteborgi (Svédország) születésű vagyok,de egy kis faluból jöttem a neve Magyarcsernye(Szerbia).
Az első alkalmam ,középiskolás koromban volt,akkor kezdtem el gitározni,Kanizsán egy pár sráccal alapítottuk az első zenekart,asszem hogy 1996-ban ,aminek a neve DANT volt .Jó nagy bénázások voltak,főleg a részemről,mivel nagyon zöld fülű voltam akkor meg az egészhez.sok disztorzió a gitárra ,nagy hangerő és minél gyorsabban reszelni a riffeket ez volt akkor a nagy hajtó erő.
Utána volt otthon egy Tóbai Forge nevű zenekar,ahol be lettem véve ritmus gitárosnak.Volt egy pár föllépés,de utána abba maradt az egész.
Pontos éveket nem tudok sajnos,de a 90-es évek végen Győri Norbert(Ashen Epitaph, Jane Dark) barátommal megalakítottuk a Jane Dark nevezetű zenekart,amely aktív mai napig,többek közott mint passzív zenekar.
Mikor Szabadkára költöztem,be vettek az úgynevezett Vicious Eclipse nevű zenekarba,persze mint gitáros,de sajnos nem volt hosszú élettartamú zenekar.
Kisegítő gitáros voltam egy fél evet az All the arms we need zenekarban.Ez idő közben egy új projektbe kezdtem egy haverral aminek a neve Zodiah volt.Utána úgyszintén beugró gitáros voltam az Ashen Epitaph zenekarban,egy pár koncertet le is nyomtunk együtt.És most egy pár evvel ezelőtt csináltam meg Nikolić Szebasztiánnal a Tales from Beyond egyenlőre passzív zenekart.


-Mi volt az első gitárod,és mikor döntöttél a "profi" zenészkedés mellet?
                                         (Nikolić  Szebasztián                    Deák Árpád)

-Az első gitárom egy 60-as évekből származó Fender Bronco gitár volt,amit most-már nagyon bánok hogy eladtam.Előtte viszont egy akusztikus gitár volt kölcsönbe nálam amin olyan magasan voltak a húrok a nyakhoz viszonyítva,hogy a kisujjam befért közé.Nos azon volt igazan nagy kihívás az AC/DC-től a Thunderstruck-ot játszani.
Számomra a zeneles és a zenével foglalkozás mindig hobbi marad.Egyszer ha netán pénzt is keresnék belőle,akkor is igyekezni fogok fogok nem munka ként tekinteni rá.
egy idő után,főleg ennyi kudarc után az ember elgondolkodik,hogy valójában miért is csinálja ezt az egészet,és egy dolog végett,mert szeretem a zenét és szeretek gitározni....
Sokszor volt mar úgy,hogy bele öl az ember sok energiát egy zenekarba,pénzt stb. és mégis szarrá megy az egész,főleg Szerbiában.Amikor egy idő után leülepszik a por ,azért csak hiányzik az embernek hogy csinálja tovább,akár hogy is. Új reményekkel ,új energiával......és számomra ez a fajta önámítás nagyon fontos az életemben.


-Kik voltak az első zene behatásaid?

-Az elsők közt.....Judas Priest,Twisted Sisters,Black Sabbath,Celtic Frost,Kreator stb
Ezeket hallgatta a bátyám ,és vele én is ,mert egy szobában voltam vele.így ismertem és szerettem meg a sátán zenéjét!
(Nevet)

-Mi ihlette a Tales From Beyond megalakulását?
                                   
-Ahogyan föl kerültem Szabadkára,elkezdtem foglalkozni az úgynevezett zenei producer munkával . csináltam is egy házi stúdiót ,mivel rá untam könyörögni és pénzügyileg is eléggé drága volt,felvenni bar mit is.....
és amikor az embernek van ilyesmije otthon akkor persze minden kis ötletet felvessz.Az ötletekből viszont dal lesz a dalok pedig  fölhalmozódnak és le verik a tetőről a cserepeket. Na most, nem ez a fő ok hogy miért is mutatom meg a világnak a zenémet,hanem ezt úgy kívánja az egész.....egy fajta kihívás.A Tales From Beyondot azért is indítottam el,mert egy új kihívás számomra.Rengeteg dal van fölvéve,ezek közt elég sok az olyan is amin csak két-három riff ötlet van,de amikor eljön az ideje és az ihlet is elkap ,akkor megszületik egy dal belőle, vagy kettő.


-Mennyi idő termése az albumon található anyag?

-Hát,mikor hogy ...van úgy hogy fél év ,de viszont van úgy hogy évek kellenek hozzá.Ez mind attól függ,hogy hogyan alakulnak a dolgok.Meg e nyílik a pokol kapuja ,vagy nem....erőltetni sosem kell az egészet,mert az észrevehető a zenében.Sajnos volt mar ilyenre példa.
-Mik a fő Szövegihlető témák?

-Horror filmekből merített témák,az ember belső gyötrelmei,sötét erők és a vallással való agymosások....nagyjából ezeken alapszanak a szövegek.
Azt nem tudom hogy mire lehetne hasonlítani a zenénket,vannak benne Death Trash és Black Metal elemek is,meg lehetne mondani egy kis Doom metal is.minden amit hallgatunk,ki hatnak a dalaink írásara.

-FaceBook oldalatokon láthattuk hogy készül az új album, mennyire,és miben lesz új?
-Egy kicsit más lesz ez az anyag,hangzásilag is meg stílusilag is.Első sorba nem lesz annyi dal rajta,amennyi az előző albumon van.Több Deathrash elemmel.Egy vendég énekes is szerepel egy számban Úri Szűcs Bence.Ő szerepelt mar az előző albumon is ,de ott csak backing vokált tolt.Itt most main vokált nyomat.Meg a legfontosabb ...lesz rajta egy úgynevezett "white noise",amit valójában nem hall az emberi fül,de az agy regisztrálja és hallucinációt okoz.Így szeretnénk a világ uralmát átvenni!(Nevet)

-Hogy állnak a munkálatok? mikorra várható a kész Anyag, és lehet e tudni,hogy kinek a gondozásában?
-Majdnem készen van. A mixelésnél tartunk vele,reméljük,hogy nemsokára meg jelenik.Kiadót még nem találtunk,de majd próbálkozni fogunk azzal is,ha viszont senki nem akarja kiadni,akkor pedig föl lesz rakva a Bandcampre És ingyen le lehet majd tölteni.

 -Köszön szépen a lehetőséget és az idődet!


Tudj meg többet:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése