2015. december 21., hétfő

Top 20 Metal album 2015-ből (második rész.)

Mindig eljön a december, amikor az ember előszedi a felgyűlt lemezeit az évből, amiket ilyen-olyan okból arrébbtett, mikor letöltött/beszerzett, aztán mégis akarna egy év végi toplistát, ilyenkor naponta 4-5 lemez a soros J Íme az én idei top húszam, illetve pár lemez ami nem került be. (második rész)



Angelus Apatrida- Hidden Evolution: Talán kedvenc idei thrash lemezem, nem ad sok újat, viszont azt roppant erősen, a korai Annihilatorhoz hasonlít talán leginkább (csalódás számomra a kanadaiak idei lemeze). 50+ percnyi kifinomult és változatos alkotás.

Paradise Lost- The Plague Within: Nick Holmes az utóbbi években második aranykorát éli. Ezt talán legjobban, a tavaly sokak által az év lemezének ítélt Bloodbath: Grand Morbid Funeral is bizonyítja. Itt nem kell arra a pusztításra számítani, a Tragic Idol vonala viszont nem folytatódik, ez rozsdásabb, piszkosabb, jobb, a kohézió a dalok között valami eszméletlen. Néha az az érzésem támadt közben, mintha sludge/soutern metalt hallgatnék doomos elemekkel.

My Dying Bride- Feel the Misery: Gondolom, senkinek sem kell magyaráznom, hogy miért a másik klasszikus angol doomlegenda lemezével folytatom írásom. A Map of all Our Failures olyan minőséget tett le az asztalra, aminek a szintjét tartani nem könnyű feladat, de az eredmény jelesre sikerült.

Melechesh- Enki: 5 évet kellett várnunk az asszír/keleti urak új lemezére, akik körül mindig forró volt a levegő politikailag (Ashmedi most is házi őrizetben van a jubileumi jeruzsálemi koncertig…), az Enki talán az év legkülönlegesebb metal lemeze, úgy lettek egy viszonylag mainstream zenekar, hogy sosem adták el magukat, közben zseniális albumokat tettek le az asztalra, közben mégis megvan az apró reklám része, mint Max Cavalera vendégeskedése a Lost Tribes dalban. A szokásos muzsika, keleti elemekkel ízlésesen tűzdelve. Egy kevéssel marad el az utolsó The Epigenesistől.

Unleashed- Dawn of the Nine: Gondolkodtam, hogy feltegyem vagy ne, jó a lemez, de magukhoz képest számomra kicsit az elvárások alatt teljesítettek, komolyan szól, de sablonos, viszont minőségi alkotás. A dalok és címeik eléggé figyelem megragadók, illetve enyhén hiányoltam a viking tematikába való komolyabb belemászást, amit megszokhattunk tőlük.

Entrails- Obliteration: A svédek idén nagyot csaptak az asztalra, illetve nagyon magasra tették a mércét, a listámon is 6 lemez az északi ország fiainak húrjaiból származik. Az Entrails újjáalakulása, mint death „örömünnep” jellemezhető. Az az anyag, ami egyből üt, nagyon változatos, méltó helyet foglal diszkográfiájukban.

Jungle Rot- Order Shall Prevail: Egy zene, ami sosem a technikásságról vagy bonyolult, metaforás megfogalmazások halmazáról szólt. Egyszerű, erős és életrevaló death muzsika Wisconsin szívéből.

Nile- What Should not be Unearthed: Ez a zene viszont már más világról szól, igencsak várt alkotás számomra, mivel az utolsó At the Gates of Sethu nem nyerte el egyáltalán a tetszésem. Ezúttal is kicsit döcögősen indult számomra az „egyiptológus” urak újdonsága, aztán amikor megszólalt az In the Name of Amun, elkezdett libabőrös lenni a hátam, onnantól kilóra megvett a lemez.

Marduk- Frontschwein: Amikor az ember éve egy ilyen lemezzel indul, miért is kívánna jobbat. Az őszintét megvallva, a tavalyi kínálat számomra erősebb volt. Morganékat idén végre sikerült látnom is élőben, taroltak. A lemezre kitérve, végre az ember Mardukot hall és nem Mortuus projektezését, lehet nevezni saját ötlet újrahasznosításnak, felidézve a hőskorukat, de nem az. Ezt talán legjobban a Blond Beast bizonyítja. Lassú menetelős tempótól zúzdán át elmélkedős pusztításig. Tíz pontos mestermű.
 A húszat meghaladva, van még néhány lemezem- tőlem sem könnyű szabadulni, ők éppen csak megemlítve:


Kampfar-Profan: Kevés dal, jó anyag, de a Djevelmakt jóval töményebb, nem éreztem szükségesnek egy újabb Kampfar lemezt, kevesebb, mint 10 hónapon belül.

még három említésre méltó,ám listára nem kerülő album:

Carach Angren- This is no Fairy Tale: Számomra nem hozták az elvárt szintet, művészi, de eléggé egylére megy, az első két lemezük megismételhetetlennek tűnik.

Manegarm-Manegarm: Sokkal inkább konceptalbumnak értékelném, sok instrumentálissal, érdekes, van egy komoly hangulata, de nem top húszba való.

Children of Bodom- I Worship Chaos: Néhány dala nagyon húzza a lemezt, az I Hurt, Suicide Bomber, Morrigan, Prayer for the Afflicted majd tökéletes, de a Halo of Blood fényében sok rajta a töltelék, súrolja a top húszba kerülést.
                                                                                                                                   ( Izsán Csaba)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése