2016. július 25., hétfő

Total War Fest IV.:trve,hangos és családias


Mattulok már egy ideje az üres lap előtt, nézve a kurzor villogását, de érthető is, tömény hétvége volt. Emlékszem, mikor először láttam, hogy idén is lesz Total War, csak ábrándozni tudtam róla, akárcsak az előző években, hiába az a mocsok pénz, és a távolság is nagy úr. Feldobta viszont egy cimbora, hogy ők mennek autóval, és felcsillant a szemem. Végül hatszor megváltozott, átrágott fuvar lett, de lett. a szegedi Syphony Of Symbols zenekarral utaztunk Szegedtől a fesztre, Sajnos nem úsztuk meg zökkenőmentesen, a zenekar Facebook oldalán a következőt olvashatjuk az esetről: "Egy műszaki gond miatt úgy tűnt, hogy oda sem érünk, csak nagy csúszással. Le is tettünk róla, hogy játszani tudunk, emiatt Sanyi már el se indult Székesfehérvárról. A vége az lett, hogy mégis kaptunk időt lenyomni a bulit. Az összes zenekar közül pedig mi álltunk elő Ketyának a leghülyébb kéréssel: Szerezz nekünk egy énekest! Jött Dávid, a színpadon a beállás kellős közepén ismerkedtünk meg, és faszán lenyomtuk a performanszt!" (részlet) Mint olvasható odaértünk és koncert is volt, meglepően jól sikerült az improvizált énekes produkció. Gyorsan követte őket az USA-ból érkezett Sacrifical Slaughter, kikről tudtam ugyan, hogy jók, de élőben őszintén felülmúlták az elvárásom, nagyon jó zenét tolnak, csak ajánlani tudom. A végére bedobott Raining Blood pedig egyenesen megőrjítette az embereket. Kisvártatva megjelent a színpadon az általam várva-várt Gravecrusher. Teljesen elégedett vagyok, két új nótával indítottak. Jól szólt, élveztem, az énekes hangja kicsit ingadozott, de szerencsére nem ment el.Az osztrák Darkfall engem - személy szerint - nem fogott meg, laposan szólt az a típusu melódikus death-thrash, kissé erőltetett volt, persze ez csak az én véleményem.
Sajnos, az estének ezen pontján úrrá lett rajtam a kimerültség, az egész napos utazás miatt, az utánfutós stressz s miegymás, így a Searbliss-koncertjét sátorból hallgattam. Ami feltűnt, hogy a basszus nagyon dominált,már-már zavaróan, illetve a fúvos hangszer, de az kevésbé volt zavaró. Minden esetre örülök, hogy ismét hallhattam az ország eggyik, ha nem a lgnagyobb Black Csapatát. A Gylliath-ról csak emlék foszlányaim vannak, letepert a kimerültség sajnos.


Második Nap:

Jó fesztiválhoz méltóan fogmosás helyett ivással indul a második nap, kezdődött a végtelen cimbizés, sztorizgatások, zenekari történetek, ismerkedések. Kifejezetten jól kezdődött a nap, mondhatom, hogy családias volt a légkör, szegről-végről mindenki ismerte egymást, vagy legalább a munkásságát. A külföldi zenekarok is vegyültek, nem sztárkodott senki, így barátkoztam az nagyon várt Mortal Strike basszerosával, a Tulsadoom énekesével, és dobosával akiről kiderült, hogy földim, így könnyen szót értettünk. Egy szónak is száz a vége, haladjunk csak sorban:


-Alcoholic Terror indította a nap zenei részét. Nem hallottam még róluk, más zenekaraikból ismerem a tagokat,í gy voltak elvárásaim, és szép volt, énekesük ismét bizonyította részegen énekléshez való tehetségét, egyben volt, jól szólt, nincs mit mondani! -Fanatikusan vártam a Fanatic Attack koncertjét, szinte a kezdetektől követem őket, de csak most volt lehetőségem élőben is látni. Nem mondom, hogy csalódás volt, de az én fülem elbírna még egy gitárt, de egyébként ott volt, s jó számokat választottak. -Nem mozdultam az első sorból, mikor a Mortal Strike kezdett, s végig ott is maradtam, hatalmas banda, robbanásig feszült energiamennyiséggel, kibaszott nagy riffekkel, és tehetséges tagokkal. A többi zenkar az Age Of Agonyval ellentétben nem igazán fogott meg, őszintén bevallom, azt pedig már csak távolról élveztem. A Tulsadoom kb ugyan azt a semlegességet váltotta ki belőlem, mint a Darkfall. Habár tagjai igen szimpatikusak, a zene valahogy nem érintett meg. Most,hogy mindenkit kicsit kiveséztem, el kell mondanom, hogy nagyon tetszett a fesztivál, semmi bóvli, csak jó bandák (attól még, hogy nem tetszett mind, nem voltak rosszak). Igényesebbek közé tartozó színpad technika, gyors beállások, sok jó ember, ebből kifolyó családias hangulat. Köszönöm a szervezőknek, a zenekaroknak és a Syphony Of Symbolsnak!

(From undeground 2016.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése