2016. március 16., szerda

Goblinok vörös ég alatt,egy páratlan csapattal.


Ahogy a koncertre visszagondolok, vegyes érzelmek fognak el. Mielőtt belevágnék a közepébe, elmesélem elejétől az este történetét, ugyanis ha nem tenném, akkor lehet, hogy egy mondatban le tudnám írni, hogy milyen volt az egész, de abból meg lófaszt se tudnátok meg.
Szóval tegnap a nőmmel már délután elindultunk Szabadkára, hogy koncert előtt csavarogjunk is egyet. Bementünk a Cortex-be, ott elkezdtünk sörözni, és bevártuk Bencét. Körülbelül este kilenc-fél tízig ott alapoztuk a jókedvet, aztán átmentünk Mladostba. Én speciel először voltam, ezért nagy reményekkel léptem be az ajtón. Lent várt minket a jegyárus, és egy kis tipi-tapi.
Igen,jó alaposan megmotoztak mindenkit, aki belépett az ajtón, bár a boxert, ami a zsebemben lapult, nem tudta kitapintani. Még ha én csak önvédelemre hordom is, de bíztató, hogy ilyen „szemfülesek” a biztonsági őrök. Na de nem baj, örültem, hogy bent vagyunk, egyből elmentem sört venni, ahogy azt illik. Az első sör mellett végignéztük a választékos tömeget, aki addig megjelent. Kisgyerektől kezdve az öregekig, punkok és metalhead-ek, felül voltak bonehead-ek is, de azok is szétszórva: egyik az egyik sarokban, másik a másikban magányoskodott. Lassan elkezdett játszani az Odd Crew, mi beálltunk a koncerthelyszín közepére, és ott hallgattuk őket.
Odd Crew
Az első pár számot nyálasra vették, de aztán amikor látták, hogy a közönség fele csak áll, mint a lófasz, és várják a hardcore-t. A harmadik szám után be is keményítettek, már amennyire lehetett. Ha nem erőltették volna agyon a metalcore-t és a tiszta éneket, és valami keményebbet toltak volna az előző lemezeikről, lehet nagyobb durranást okoznak a közönségben első zenekarként. Mégis a végére felizzították a tömeget, és előkészítették a második zenekarnak a terepet, ez idő alatt pedig az emberek elmentek megvenni második sörüket, többek között én is így tettem.
Mire visszaértem, már tele volt a színpad emberekkel, és hangolták be a hangszereket, gyorsan kezdődött  is a koncert, viszont annyi probléma adódott, hogy a nagy sietségben egy háromszor akkora helyre hangosították a basszust. Érezni lehetett, ahogy a gyomor és a nyelőcső ki akar szakadni a helyéről, meg például a cigim elaludt, akkora nyomás volt bent.
Igazából ha beálltam volna, mint a szar, és nem kritikus szemmel figyeltem volna a dolgokat, lehet, hogy jobban tudnám értékelni az estét. De mivel odafigyeltem a részletekre, muszáj megosztanom veletek ezt az információt is.
Nebo Je Cveno
Régóta hallgatom a Nebo Je Crveno-t,  meg szeretem is, de amit itt leműveltek, az nem volt nagy durranás. Sokan kimentek inkább zabálni, minthogy bent rohadjanak az oxigénmentes övezetben. Mivel a basszus lökte ki a levegőt, plusz ment a füstgép ezerrel, logikusan aki nincs beállva mint a szar, az fogja magát és kimegy. Mi is így tettünk, egy pár szám után kimentünk enni még a Goblini előtt, mire visszaértünk már el is kezdtek játszani, de mi még leálltunk beszélgetni Bencével és az Odd Crew-vel, bár nekem már nem volt nagyon kedvem beszélgetni, meg szerintem meg se értették volna, mert elég szar az angol kiejtésem.

Viszont kaptam a bulgár szőlőpálinkájukból, ami irdatlan kemény cucc volt. Mondjuk ettől függetlenül örülök, hogy legalább ittam bulgár májpusztítót is az életben. Ezután gyorsan besiettünk Goblini-re, hiszen már ezt vártuk az elejétől.
Goblini
Be is értünk, nagy nehezen be is engedtek minket a kidobók, mert a barátnőm elejtette a jegyét valahol. Mikor beljebb jutottunk, megakadt a szemem azon a mérhetetlen nagy tömegen, amin át kellene valahogy jutni. Épp annyira be tudtam jutni, hogy lássam a koncertet. A Goblini pont olyan hangulatot gerjesztett, mintha megnéznéd az Ima Nas videóklipjét. Komolyan mondom az egészet az mentette meg, hogy a Goblini volt a csúcspont, mindenki énekelt, mindenki jól érezte magát, tolták a pogót ezerrel. Ami nagyon tetszett, hogy rohadtul közvetlenek voltak a közönséggel, nem hordták fenn az orrukat és bíztatták az embereket, hogy érezzék jól magukat. Voltak páran, akik rosszul lettek, és siettek ki a friss levegőre, de a nagy tömeg egy emberként élvezte a zenét. Összességében a Goblini mentette meg az estét számomra, bár a metalcore-t annyira nem tudom értékelni,de az Odd Crew is rohadt jót zúzott, és azt is nagyon élveztem. A Nebo Je Crveno is jó lett volna, ha a hangosítással és a füstgéppel nem basznak el mindent. Aki ott volt, biztosan élvezte a koncertet, ahogyan én is, bár számomra voltak negatívumai is az estének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése